Napisanie dobrego ogłoszenia o pracę wbrew pozorom wymaga trochę pracy i przemyślenia kilku kwestii. W tym artykule omawiamy trzy najważniejsze.
Profil kandydata
Na początek, myśląc o zatrudnieniu nowego pracownika, warto przygotować profil kandydata, czyli zastanowić się, kto jest nam potrzebny. W profilu kluczowe jest ujęcie takich informacje, jak
- kompetencje miękkie, czyli między innymi odporność na stres, komunikatywność, czy umiejętność zarządzania czasem
- kompetencje twarde, tu mówimy już o wiedzy, którą kandydat na stanowisko powinien posiadać np: znajomość języków obcych, czy umiejętność obsługi programów komputerowych
- cechy, dzięki którym pracownik wpisze się w kulturę firmy
- wykształcenie i doświadczenie zawodowe (na niektórych stanowiskach jest to niezbędne)
- dodatkowe wymagania, które mogą być ważne do pracy na danym stanowisku
Co powinno zawierać ogłoszenie o pracę
- nazwę stanowiska, którą powinno umieścić się przede wszystkim w tytule. Ogłoszenia, które w tej części mówią jedynie “Dam pracę” są najczęściej pomijane przez potencjalnych pracowników
- krótka informacja o firmie, tak aby kandydat wiedział gdzie aplikuje, a jeśli będzie chciał, to aby miał możliwość poczytania szczegółów na stronie firmy
- opis stanowiska, w którym znajdą się zadania i obowiązki do niego przynależące
- wymagania, które określa nam opracowany profil kandydata
- naszą ofertę, czyli co my gwarantujemy na danym stanowisku - tj. rodzaj umowy, wynagrodzenie oraz benefity takie jak np. karta Multisport
- dokumenty, których oczekujemy - czy tylko CV, czy zależy nam również na liście motywacyjnym lub portfolio?
- warto dodać przypomnienie o klauzuli, którą kandydat powinien zawrzeć w CV
Wybór miejsca
Osoby poszukujące pracy zdecydowanie wykorzystują w tym celu Internet, dlatego to na nim warto skupić swoją uwagę. Ogłoszenia można umieścić w takich miejscach jak: media społecznościowe, agencje pracy, portale z ogłoszeniami lokalnymi, strona internetowa firmy, czy portale z ofertami pracy. Warto sugerować się, czy miejsce, które chcemy wybrać pozwala na dodanie ogłoszeń darmowych oraz zasięgiem, czyli do jak wielu potencjalnych pracowników jesteśmy dzięki niemu w stanie dotrzeć. Na rynku pojawiło się nowe miejsce, gdzie Twoje ogłoszenia będą mogły dotrzeć do tysięcy odbiorców - mowa o systemie wFirma, z którego ogłoszenia będą publikowane na największym w Polsce portalu dla pracowników Poradnik Pracownika.