Marketing zintegrowany obejmuje wiele działań promocyjnych i wizerunkowych marki. Jednak czy znamy wszystkie jego możliwości? W poniższym artykule opisane zostały najważniejsze działania, które możesz prowadzić w ramach marketingu zintegrowanego.

Marketing zintegrowany - jak działa?

Marketing zintegrowany to zbiór wszystkich działań internetowych, które mają dwa cele:

  • promocja firmy i kształtowanie wizerunku marki,

  • zwiększanie ruchu na stronach.

Odpowiednie połączanie działań reklamowych i komunikacyjnych firmy może przynieść marce wielu nowych klientów oraz wzbudzić jeszcze większe zaufanie w obecnych.

Narzędzia marketingu zintegrowanego

Inbound marketing - angielski odpowiednik marketingu zintegrowanego. W ramach tego rodzaju marketingu możemy wyróżnić różne działania:

  • Content marketing

Dostarczanie użytkownikom lub czytelnikom wartościowych treści, które są dopasowane do ich potrzeb. Tak w dużym skrócie można opisać istotę content marketingu. Marketing treści jest obecnie jednym z największych trendów w działaniach marketingowych.

  • Blogging

Dzisiaj możemy znaleźć już blogi właściwie na każdy temat. Jednak prowadzenie bloga przez firmę może być wyjątkowe korzystne, ponieważ może ona pozycjonować się na dodatkowe frazy kluczowe i tym samym wypływać wysoko w wynikach wyszukiwania.

  • Social media

Media społecznościowe stanowią dzisiaj jedno z najbardziej podstawowych działań promocyjnych i komunikacyjnych firmy. Ich odpowiednie wykorzystywanie może przynieść marce wiele korzyści, m.in. długotrwałą relację z klientami i bycie z nimi w stałym kontakcie

  • E-mail marketing

Dzisiaj mailing firmowy to popularne narzędzie zarówno do komunikacji jak i sprzedaży produktów bądź usług firmy. W ramach tego narzędzia możesz wysyłać newslettery zachęcające subskrybentów do działania.