W artykule:
Zgrany zespół jest podstawą efektywnego funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. Dlatego tez wielu przedsiębiorców decyduje się na organizację imprez pracowniczych w celu integracji zespołu. Jak wydatki na integrację wpisać do kosztów uzyskania przychodu?
Definicja kosztu firmowego
Zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy o PIT koszt uzyskania przychodu stanowią koszty, które poniesione zostały w celu osiągnięcia przychodu, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.Integracja pracowników
Wspólne wyjścia pracowników na gokarty, kręgle, pikniki itp. mają za zadanie zintegrować zespół, aby ich współpraca była bardziej przyjemna i efektywna. Coraz częściej spotyka się również, zwłaszcza wśród dobrze prosperujących firm, wycieczki czy kilkudniowe wyjazdy integracyjne. Wyjazdy takie obfitują w gry i zabawy integracyjne, w przypadku gdy kadra w większości składa się z kobiet bardzo popularne są wyjazdy to spa.Wydatki na integrację a organy podatkowe
W zależności od przewidzianych atrakcji, ilości uczestników oraz czasu trwania wyjazdu integracyjnego koszty mogą być różne. Przez długi czas organy podatkowe nie zabierały jednoznacznego stanowiska odnośnie ujmowania wydatków firmowych w kosztach. W przypadku zlecenia integracji firmie zewnętrznej przedsiębiorca otrzyma fakturę, która będzie stanowiła podstawę ewidencji wydatku. Jeśli wyjazd organizowany był we własnym zakresie należy pamiętać o zbieraniu wszelkich potwierdzeń zakupu potwierdzających poniesione wydatki. Zobacz też:badania lekarskie pracownikówrozwiązanie umowy o pracę na czas określonydobrowolne ubezpieczenie chorobowe