W artykule:
Wykończenie mieszkania, remont łazienki, malowanie całego domu - to czynności, które każdy właściciel gospodarstwa domowego musi od czasu do czasu wykonać. By jednak zagwarantować sobie najlepszą jakość usług, często sięgamy po usługi firm remontowych. Jak założyć firmę remontową i co zrobić, by prosperowała ona prawidłowo?
Zakres działalności firmy remontowej
Firma remontowa to nie bez przyczyny popularny sposób, na rozpoczęcie pracy na własny rachunek. Popyt na usługi wykończeniowe rośnie z roku na rok, czego dowodem jest bardzo długi czas oczekiwania na remont. Już teraz, planując remont, usłyszymy od firmy remontowej, że najbliższy wolny termin to kwestia nawet 6-miesięcznego oczekiwania. Nic w tym dziwnego. Każdy chce mieszkać w pięknie wykończonym i zaaranżowanym domu.
Firma remontowa to działalność, której głównym założeniem jest realizacja prac wykończeniowych, budowlanych oraz montażowych. Tak naprawdę zakres działalności naszej firmy jest uzależniony od naszych umiejętności i doświadczenia. Dowolność ta wynika z braku jakichkolwiek regulacji i wymagań, które są powszechne w innych zawodach.
Jak założyć firmę remontową? Wystarczą nasze chęci, odpowiednia wiedza, umiejętności oraz spore doświadczenie. Oczywiście samo rozpoczęcie działalności gospodarczej wiąże się z pewnymi formalnościami (wybór formy prawnej, PKD, księgowość, konto firmowe, sposób opodatkowania), jednak po uporaniu się z nimi możemy już zacząć świadczyć usługi wykończeniowe.
Firma remontowa - przygotowania do założenia firmy
Jak założyć firmę remontową, by już od samego początku móc z przytupem wejść na rynek? Przede wszystkim powinniśmy określić zakres naszych usług. Pod pojęciem firmy remontowej mieszczą się dosłownie setki czynności, począwszy od tych najłatwiejszych polegających na malowaniu ścian, przez kafelkowanie i biały montaż łazienki, aż po kładzenie papy na dachu, czy budowę ogrodzenia.
Oczywiste jest, że nie we wszystkim czujemy się dobrze. Nie zawsze w trakcie lat praktyki mieliśmy okazję wykonać każdą czynność, która może być przedmiotem zainteresowania klientów. Dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy stworzyć szczegółową ofertę, która obejmuje wszystkie realizowane przez nas usługi. Nie zapomnijmy o cenniku. W celu ustalenia odpowiednich cen należy przeprowadzić mały wywiad wśród osób będących już w branży w naszym regionie.
Równie ważne jest zainwestowanie w dobrej jakości sprzęt. Narzędzia ręczne i elektronarzędzia to podstawowy ekwipunek każdej firmy remontowej. I jeśli tanie narzędzia doskonale sprawdzały się w warunkach domowych, wcale nie oznacza, że zdadzą również egzamin przy tak dużej regularności użytkowania.
Pamiętajmy o odpowiedniej reklamie firmy
Firmy remontowe często działają na zasadzie marketingu szeptanego. To oczywiście prawda, którą powinniśmy wziąć szczególnie pod uwagę. Zadowolony klient będzie polecał naszą działalność, podczas gdy osoba, którą nie usatysfakcjonuje jakość wykończenia z pewnością rozgłośni tę sprawę ze spotęgowaną siłą. Dlatego podstawą reklamy powinna być dobra jakość realizacji bieżących usług. Nie musimy jednak ograniczać się tylko do marketingu szeptanego.
Równie dobrym pomysłem jest założenie profilu na mediach społecznościowych oraz ogłoszenie się w lokalnej prasie i portalach internetowych. Z pewnością telefon w naszej nowej firmie remontowej szybko da znać o tym, jak wielki popyt na usługi wykończeniowe jest w tej chwili obecny.